Instatour tips Amstelveen

Op uitnodiging van Iamsterdam in samenwerking met Grandhotel Amstelveen mocht ik een tweedaagse instatour Amstelveen meemaken. Lees verder voor mijn instatour tips Amstelveen en verslag hierover.

Dag 1

Het Grand hotel Amstelveen
Het Grand hotel Amstelveen is een nieuwe 4-sterren hotel in Amstelveen. Dit hotel organiseert samen met Iamsterdam dit tweedaagse evenement. De ontmoetingsplaats met de groep is bij dit hotel. Daar aangekomen, ging ik me eerst inchecken. Daarna liep ik richting mijn kamer om mijn bagage daar achter te laten.

Mooie design van koeien

De kamer ziet er ruim uit, schoon en stijlvol ingericht met een typische Hollandse design van koeien boven mijn bed. Het Hollandse design is, wat ik van anderen had begrepen, in elk kamer verschillend.

Kleuren kan je in een bepaalde mood en sfeer brengen. En daar heeft het hotel handig op ingespeeld door een gastvriendelijk bedieningspaneel aan de muur te bevestigen. De gast kan vervolgens via het bedieningspaneel de ledverlichting handmatig van kleur laten veranderen. Het wifi bereik was heel goed te ontvangen in de kamer waardoor ik mijn favoriete muziek op Spotify kon beluisteren. Toilet was niet in de badkamer aanwezig maar in een aparte ruimte naast de badkamer wat ik ook erg prettig vond. Na mijn kamer te hebben verkend, ging ik me snel opfrissen in de badkamer. Daarna liep ik richting de bar waar ik kennis maakte met de groep.

Pema Gurung van Iamsterdam aan het woord
Daarna was de manager van het Grandhotel Amstelveen aan de beurt
Ideaal voor toeristen om een selfie te maken met de typische Nederlandse klompen en meer.

Na kennismaking stonden we in de hal van het hotel te wachten op onze taxivervoer naar het restaurant Aan de Poel.

De medewerker van het Grandhotel Amstelveen deelde alvast wegwerptoestels uit aan de deelnemers van de Instatour.

Op elke wegwerptoestel staat de naam van een deelnemer gestift. Dit hoorde bij de winactie die het Grandhotel Amstelveen speciaal voor dit evenement had gedaan. De mooiste foto met het wegwerptoestel wint namelijk een gratis overnachting.

Even later stonden de 4 luxueuze taxi’s buiten te wachten en gereed om ons te vervoeren naar bestemming.

Ik was van onder de indruk om van buitenaf maar ook binnenin de taxi de werking van naar boven openslaande achterdeuren van de luxueuze taxi’s mee te maken.

De chauffeur vertelde me dat het een Tesla Model X is. Een elektrische auto met naar boven openslaande achterdeuren ook wel vleugeldeuren genoemd. Het viel mij ook op dat de auto een zeer grote voorruit had waardoor ik kon genieten van het uitzicht van de sterren en de lucht boven mij. Het was een geweldige ervaring. We stapten uit de auto want we hadden onze bestemming bereikt.

Het 2 Michelinsterren restaurant Aan de Poel
Het enorme gebouw met de goudkleurige verlichting viel in het donker gelijk op. Dit bleek het 2 Michelinsterren restaurant Aan de Poel te zijn.

We gingen naar binnen en werden geleid naar onze tafel. Het was nog vroeg. Later op de avond werd het drukker in het restaurant.
Stefan van Sprang

Het restaurant Aan de Poel bestaat sinds 2007 en is eigendom van Stefan van Sprang en Robbert Veuger. Vorig jaar werd het Amstelveense restaurant getroffen door een verwoestende brand. De eigenaren van het restaurant waren daartegen verzekerd. Dit gold echter niet voor de emotionele schade die ze hadden met het verlies van het vele werk die ze in hun geliefde restaurant hadden gestopt. Het restaurant was vorige jaar na de brand weer opgebouwd. De brand had geen invloed gehad op de 2 Michelinsterren die het restaurant vanaf eind 2012 had bemachtigd en nog steeds in bezit heeft. Dit was afgelopen december bekendgemaakt tijdens de nieuwe presentatie van Michelingids 2019.

Mijn eerste keer in een 2 Michelinsterren restaurant en ik was er niet eens op gekleed. Dit in tegenstelling tot het merendeel van de dames van de groep. Ondanks de afkeurende blikken van sommige gasten buiten mijn groep, stoorde ik me niet echt aan ze. Ik was meer geïnteresseerd in de gerechten die we voorgeschoteld zouden krijgen.
Bij elk amuse, kleine gerechten, dessert werd er een bijpassende wijn door de sommelier geserveerd. Ze vertelde in het kort wat voor soort wijn het is. Zelf ben ik geen wijndrinker. Toch nam ik van elk glas wijn een sipje om de smaak te ervaren en de keuze van een bepaald soort wijn voor een gerecht te begrijpen.

Even door mijn glas wijn kijken

We begonnen eerst met amuse van twee soorten.

Daarna kwamen een aantal kleine oogstrelende gerechten.

Foodselfie

Langoustine

Ik was niet helemaal weg van foie gras dat gemaakt was van ganzenlever. Het proefde als smeuiig maar had toch een uitgesproken leversmaak. Je moet een echte liefhebber van zijn en dat ben ik niet. Ik hou in het algemeen niet van lever.

Hertenbiefstuk

Daarna kwam de hertenbiefstuk. Dit had ik wel gegeten. De smaak kan ik  het beste omschrijven als biefstuk met een zacht leversmaak.

Vervolgens drie kleine desserts en als laatste bonbons met andere zoetigheden voor bij de koffie of thee.

Afgezien van foie gras en hertenbiefstuk vond ik de rest verrukkelijk. Het was een ultieme smaakbeleving van de kleurrijke oogstrelende kleine gerechten en desserts. Mijn avond kon niet meer stuk.

Dag 2

Ik had heerlijk geslapen en stond vroeg op om uitgebreid onder de douche te staan. Een dagelijkse ritueel. Vervolgens ontbijten om de dag goed te beginnen.

Daarna gingen we met de taxibus richting Lucy Kitchen voor lunch. Onderweg stopten we voor het nemen van foto’s. Het was jammer dat het ging regenen.

Lucy Kitchen
Na het nemen van de foto’s gingen we met de taxibus richting Lucy’s Kitchen.

Lucy’s Kitchen is een onderdeel van Cityden Up en is gelokaliseerd op de bovenste etage van het gebouw. De dakterras was door het slechte weer gesloten.

Kok was bezig met onze lunch

Selfie pose behind the scenes

Behind the scenes : elkaar fotograferen

Loungen

Onze bestelde lunch items staan klaar om uitgeserveerd te worden

Mijn lunch kip sandwich, een van customers favorieten en ik begrijp ook wel waarom. Het was heerlijk.

Voor meer info, zie link https://www.lucys-kitchen.nl/

Het Cobra museum voor moderne kunst Amstelveen
Het Cobra museum voor moderne kunst Amstelveen is een museum voor moderne en hedendaagse kunst en bevat een omvangrijke collectie kunst van Nederlandse moderne kunstenaars vooral van de leden van de Cobra beweging.

We kregen een rondleiding en de gids vertelde er meer over. De naam van de groep Cobra is een afkorting van COpenhagen, BRussel en Amsterdam. Het was een internationale beweging van jonge vooruitstrevende kunstenaars. Deze groep had in de jaren na de Tweede Wereldoorlog een belangrijke invloed gehad op de moderne kunst.

Meer info https://www.cobra-museum.nl

Stadshart Amstelveen met personal shopper Ruben Senden
Na het Cobra museum liepen we naar het overdekte winkelcentrum Stadshart Amstelveen voor de ontmoeting met de personal shopper Ruben Senden.

Hij is de personal shopper van Stadshart Amstelveen en geeft in 1,5 uur persoonlijk advies op het gebied van kleding, stijl en imago.

Uit de groep kiest hij twee mensen die met hem op pad mogen. De rest van de groep was vrij om te beslissen of ze meegaan met de personal shopper en de twee gekozenen of zelf erop uit.

Na de personal shopping ervaring gingen we weer met de taxi bus naar het Grand hotel Amstelveen . Vanuit het hotel liepen we door naar Bistro Nice dat op paar minuten afstand van het hotel lag.

Meer info https://www.stadshartamstelveen.nl/personalshopper

Bistro Nice

We sloten de dag af met een heerlijke 3 gangen – diner in bistro Nice.

Als voorgerecht een heerlijke garnalencocktail

Surf and Turf als hoofdgerecht. Surf and Turf is een combinatie van vlees met vis of schaaldieren

Creme brulee als dessert
Info: https://www.bistronice.nl/

Ik heb enorm genoten van mijn tweedaagse evenenement met de gezellige groep en ik wil de organisatoren IAmsterdam en het Grandhotel Amstelveen hiervoor hartelijk bedanken.

Info:http:// https://www.iamsterdam.com

en https://www.grandhotelamstelveen.nl/

Engelse versie

Instatour tips Amstelveen

At the invitation of Iamsterdam in collaboration with Grandhotel Amstelveen i was allowed to experience a two-day Instatour Amstelveen. Read on for my instatour tips Amstelveen and review on this.

Day 1

The Grand hotel Amstelveen

The Grand Hotel Amstelveen is a new 4-star hotel in Amstelveen. This hotel organizes this two-day event together with Iamsterdam. The meeting place with the group is at this hotel. When I arrived there, I checked in first. Then I walked towards my room to leave my luggage there. The room looks spacious, clean and stylishly furnished with a typical Dutch design of cows above my bed. The Dutch design is what I have understood from others in every room.

You can bring colors in a certain mood and atmosphere. And the hotel has handled in a convenient way by attaching a guest-friendly control panel to the wall. The guest can then have the LED lighting manually changed color via the control panel. The wifi range was very good to receive in the room so I could listen to my favorite music on Spotify. Toilet was not in the bathroom but in a separate room next to the bathroom which I also found very nice. After exploring my room, I quickly refreshed in the bathroom. Then I walked towards the bar where I became acquainted with the group. Pema Gurung van IAmsterdam warmly welcomed us and what the programm for the two days event is. After that the manager of the Grand hotel Amstelveen told about the hotel and more.

The Tesla Model X taxi

After getting acquainted we were waiting in the hall of the hotel for our taxi transport to the restaurant Aan de Poel. A little later the 4 luxurious taxis were waiting outside and ready to transport us to destination. I was impressed to experience the effect of the rear doors of the luxurious taxis from the outside, but also inside the taxi. The driver told me that it is a Tesla Model X. An electric car with upward opening rear doors also called wing doors. It also struck me that the car had a very large windshield through which I could enjoy the view of the stars and the sky above me. It was a great experience. We got out of the car because we had reached our destination.

The 2 Michelinstars restaurant Aan De Poel

The enormous building with the gold-colored illumination caught on in the dark. This turned out to be the 2 Michelin star restaurant Aan de Poel.

The restaurant Aan de Poel has existed since 2007 and is owned by Stefan van Sprang and Robbert Veuger. Last year, the Amstelveen restaurant was hit by a devastating fire. The owners of the restaurant were insured against this. However, this did not apply to the emotional damage they had with the loss of the work that they had put into their beloved restaurant. The restaurant was rebuilt last year after the fire. The fire had no influence on the 2 Michelin stars that the restaurant had acquired from the end of 2012 and still holds. This was announced last December during the new presentation of Michelin Guide 2019.

We went inside and were led to our table. It was early. Later in the evening it became busier in the restaurant. This was my first time in a 2 Michelin star restaurant and I was not even dressed properly. This is in contrast to the majority of the ladies of the group. Despite the disapproving looks of some guests outside my group, I did not really bother with them. I was more interested in the dishes that we would get served. With each appetizer, small dishes, dessert, a matching wine was served by the sommelier. She briefly explained what type of wine it is. I am not a wine drinker myself. Yet I took a sip from each glass of wine to experience the taste and to understand the choice of a certain type of wine for a dish.

We first started with amuse of two kinds. Then came some small eye-catching dishes. I did not quite like foie gras made from goose liver. It tasted like creamy but still had a pronounced liver taste. You have to be a true lover and I am not. I generally do not like liver. Then came the deer steak. I had eaten this. I can best describe the taste as a steak with a soft liver taste. Then three small desserts and last chocolates with other sweets for coffee or tea. Apart from foie gras and deer steak, I found the rest delicious. It was the ultimate taste experience of the colorful eye-catching small dishes and desserts. I had a marvellous evening.

Info: https://aandepoel.nl/

Day 2

I had a great sleep and got up early to be in the shower. A daily ritual. Then have breakfast to start the day well. Then we took the taxi bus to Lucy Kitchen for lunch. On the way we stopped for taking pictures. It was a pity that it was going to rain.

Lucy’s Kitchen

After taking the pictures we went with the taxi bus towards Lucy’s Kitchen. Lucy’s Kitchen is located on top of the building and is a part of Cityden Up, a one of a kind hotel-apartment. The vision of Lucy’s Kitchen is to offer complete experience from having dinner to drinking at the bar or on the roofterrace. When we were there, it was closed due to bad weather. The interior was decorated in a more cosy livingroom style to get more a homely atmosphere when you are there. I ordered chicken sandwich, one of customers favourites. It was delicious. Info: https://www.lucys-kitchen.nl/

Our next stop was the Cobra museum.

The Cobra museum for modern art Amstelveen

The Cobra Museum of Modern Art Amstelveen is a museum for modern and contemporary art and contains an extensive collection of art by Dutch modern artists, especially members of the Cobra movement. We got a tour and the guide told us more about it. The name of the Cobra group is an abbreviation of COpenhagen, BRussel and Amsterdam. It was an international movement of young progressive artists. This group had an important influence on modern art in the years after the Second World War. Info: https://www.cobra-museum.nl

Stadshart Amstelveen with personal shopper Ruben Senden

After the Cobra museum we walked to the indoor shopping center Stadshart Amstelveen for the meeting with the personal shopper Ruben Senden. He is the personal shopper of Stadshart Amstelveen and gives personal advice in the area of clothing, style and image in 1.5 hours. From the group he chooses two people who are allowed to travel with him. The rest of the group was free to decide whether they would go with the personal shopper and the two chosen ones or themselves. After the personal shopping experience we went by taxi bus to the Grand hotel Amstelveen. From the hotel we walked to Bistro Nice which was a few minutes away from the hotel. Info: https://www.stadshartamstelveen.nl/personalshopper

Bistro Nice

We ended the day with a delicious 3-course dinner in bistro Nice. I had I had a shrimp cocktail as a starter, surf and turf as a main course and creme brulee for dessert. A surf and turf dish is a combination of fish and meat. Info: https://www.bistronice.nl/

I greatly enjoyed my two-day event with the friendly group and I want to thank the organizers IAmsterdam and the Grandhotel Amstelveen for this.

Info IAmsterdam: https://www.iamsterdam.com/

Info: het Grand hotel Amstelveen https://www.grandhotelamstelveen.nl/

Advertisements

2 Comments Add yours

1. Charles Groeneveld says:

Wow, wat doe je het allemaal weer mooi en uigebreid.

Charles Xxx

Met vriendelijke groet,

Charles Groeneveld Oude Haven 14 2271 DB Voorburg m 06 53391801 c.groeneveld@me.com